Følg os

Sponsoreret

Gode grunde til at træne med kettlebells

Kettlebells

Danske kvinder træner som aldrig før. Det er især crossfit, yoga og styrketræning, som er populært blandt kvinderne.

Såfremt du gerne vil i form og få en mere feminin krop, kan du undersøge, hvilke træningsformer der passer til dig og dit temperament. Du kan f.eks. stifte bekendtskab med kettlebell træning, da der er mange fordele ved denne træningsform.

Derfor anbefaler vi kettlebell træning

Der er med al sandsynlighed flere af dine veninder, som benytter sig af kettlebells, når de træner. Der er i hvert fald rigtig mange mennesker, som har fået øjnene op for kettlebell træning de seneste år.

Hvorfor anbefaler vi denne træningsform? Det finder du svar på herunder:

  1. Træning af hele kroppen – Træn hele kroppen alene ved brug af kettlebells. Der findes adskillige øvelser til træning af både ryg, mave, arme og skuldre, så vær ikke bange for at løbe tør for idéer. Det er kun håndvægte, der kan sikre en lige så god all-round træning.
  2. Fokus på både styrke og udholdenhed – Du træner både styrke og udholdenhed, når du træner med kettlebells. Træningen gavner dermed din krop på flere forskellige parametre.
  3. Effektivt – Det er et faktum, at kettlebell træning er en effektiv træningsform, som kan udføres på kort tid. Det er altså ikke nødvendigt at sætte flere timer af til at træne med kettlebells, da træningen kan klares på under én time.
  4. Perfekt til hjemmetræning – Uanset om du bor i hus eller lejlighed, bør du kunne finde plads til et sæt kettlebells. De fylder nemlig ikke det store, hvorfor de er velegnet til hjemmetræning.

Du kan med fordel købe billige kettlebells, hvis du er sikker på, at denne træningsform er noget for dig. Der findes et væld af forskellige kettlebells, så du bør kigge dig lidt omkring for at finde de helt rigtige.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.