Følg os

Hvorfor bliver visitkort valgt fra?

Trendy forretningskvinde

Visitkort har igennem rigtig mange år blevet brugt, når man mødte nye mennesker, og skulle introducere sig selv og sin virksomhed. Det er en utroligt god måde at få folk til at huske dit navn og virksomhedens navn, hvis de kunne blive interesseret i fremtidig forretning. Mange virksomheder i Danmark vælger nu at afskaffe visitkort med en teknologisk erstatning om sociale medier eller andet.

Visitkort med et logo af din virksomhed er den bedste måde at introducere en virksomhed til en mulig forretningspartner. Visitkort giver et godt indtryk, den der får kortet for indtrykket, at personen er interesseret i forretning, og kortet er også ligesom en måde at vise interesse i fremtidig forretning.

Visitkort er blevet brugt i lang tid og har betydet meget for, hvordan forretning har fungeret. Det er en af de bedste måder at få folk til at huske en, og kan bruges utroligt godt. Men hvorfor bliver visitkort så mindre og mindre brugt? Læs her, hvorfor visitkort bliver fravalgt, og hvorfor de stadig godt kunne bruges.

Sociale medier

Sociale medier virker til at overtage alt, og i dette tilfælde erstatter det også ofte visitkort. Virksomheder vælger at promovere deres virksomheder på sociale medier og forbinde med folk på de hjemmesider i stedet. Problemet med sociale medier er, at den menneskelige kontakt forsvinder, og man ikke længere er lige så sikker på, at der er gensidig interesse, som når, man bruger et visitkort.

Alle virker til at bruge sociale medier i dag, hvilket der selvfølgelig ikke er noget galt i. Men det er en fejl at lade det erstatte visitkort, fordi det betyder tvivl om, hvorvidt man er interesseret i fremtidig forretning.

I virkeligheden ville det være bedst at kombinere de to, sociale medier kan bruges til at komme i kontakt med folk, som man ikke møder i virkeligheden. Visitkort burde dog stadig bruges, når man kommer i kontakt med folk direkte.

Andre reklameartikler

Mange virksomheder vælger at lave kuglepinde, skilte, balloner osv. med deres firmanavn på disse reklameartikler bliver delt ud til konferencer og andre sociale møder. Dette fænomen er opstået, fordi alle er glade for gratis ting. Alle er lige pludseligt mere interesseret i din virksomhed, når de kan få et bolsje eller en kuglepind med i købet. Skilte bruges også mere, fordi det kan nå mange flere mennesker.

Problemet med disse ting kan være, at mennesker, som opsøger dig og din virksomhed, kommer nogle gange kun, fordi de er interesserede i gratis ting. Både andre reklameartikler som kuglepinde, blyanter, balloner osv. og skilte mister dog også den interesse, der vises, når man giver et visitkort.

Specielt skilte har ingen kommunikation om interesse, men kan bare nå flere mennesker. De sikrer måske, at flere er klar over, at virksomheden er en mulighed, men da man ikke kan tale med nogen fra virksomheden, virker det for mange ligegyldigt.

Visitkort er i mange tilfælde stadig en bedre måde, at promovere, ens virksomhed, og selv hvis andre metoder også bruges, er det en fejl at lade det erstatte visitkort.