Følg os

Sundhed

Har du let til blå mærker? Så har du måske K-vitaminmangel

Kvinde med et blåt mærke

Har du let til blå mærker, får du ofte næseblod, eller har du en øget tendens til blødning? Så kan det være, at du mangler K-vitaminer. K-vitamin er med til at sikre, at blodet størkner, og en mangel vil dermed medføre øget tendens til blødning, fordi blodet ikke vil størkne. Derudover er K-vitaminer også vigtige for dine knogler samt din krops evne til at kunne danne protein.

Ifølge Apoteket.dk får langt de fleste mennesker det indtag af K-vitamin, som de har brug for, gennem deres kost, men bliver du behandlet med antibiotika, og har du samtidig et lavt indtag af K-vitamin, kan du godt opleve, at du har K-vitaminmangel.

Her i denne artikel kan du blive klogere på, hvad du selv kan gøre, hvis du har en mistanke om, at du har K-vitaminmangel. Vi gennemgår blandt andet, hvilke fødevarer du med fordel kan indtage for at sikre dig, at du får en tilstrækkelig mængde ind gennem kosten, og alternativt findes der også en række forskellige kosttilskud, som du kan supplere din kost med.

Hvad skal jeg spise for at få et større indtag af K-vitaminer?

Heldigvis skal kroppen ikke bruge ret meget K-vitamin for, at blodet kan størkne, som det skal. Ifølge Netdoktor.dk skal der nemlig dagligt kun indtages 1 mikrogram K-vitamin pr. kg. legemsvægt. Det er hvad kroppen normalt har brug for. Dette kan i langt de fleste tilfælde dækkes gennem kosten.

Nedenfor kan du finde en oversigt over nogle af de fødevarer, som har det højeste indhold af K-vitaminer:

  • Broccoli
  • Avocado
  • Spinat
  • Vindruer
  • Grønkål
  • Bladsalat
  • Bønner
  • Rødkål
  • Spidskål
  • Rosenkål
  • Kikærter
  • Bønner
  • Krydderurter
  • Visse typer oste

K-vitaminer er fedtopløselige, hvilket betyder, at de kun kan blive opløst i din krop, hvis du indtager vitaminerne sammen med en smule fedt. Det er dog ikke meget, der skal til, så hvis du spiser sundt og varieret, bør du let kunne opnå den nødvendige mængde.

Hvis du ikke kan tåle eller kan lide de ovennævnte fødevarer, kan du som alternativ tage et kosttilskud.

Kan jeg indtage for mange K-vitaminer?

Det korte svar er at det er svært at overdosere. Hvis du tager blodfortyndende medicin, er det vigtigt hver dag, da din blodfortyndende medicin tilpasses bl.a. efter dit indtag af K-vitamin. Hvis du tager blodfortyndende medicin, bør du altid rådføre dig med en læge, før du påbegynder et øget eller sænke dit indtag af K-vitaminer.

Du bør ligeledes tage kontakt til din læge, hvis du fortsat har let til blå mærker, næseblod, eller hvis dit blod har svært ved at størkne, selvom du har øget dit indtag af K-vitaminer. Dette er for at udelukke, at du ikke lider af behandlingskrævende tilstande eller sygdomme.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sundhed

5 grunde til at en massagepistol er bedre end en traditionel massage

Kvindelig massør

En massagepistol er et nyt koncept, som er kommet til Danmark, og den er blevet enormt populær blandt danskerne.

Mange professionelle fysioterapeuter og massører anerkender også massagepistolen, og mange af dem er også begyndt, at bruge den i deres daglige behandlinger af kunder.

En massagepistol er rigtig god til at behandler mindre skader og skavanker, og er på mange punkter en almindelig massage overlegen.

Har du nogle større og alvorlige skader, så anbefales det altid at rådføre dig med din egen læge eller fysioterapeut/massør, da disse skader kan kræve professionel behandling.

Massage generelt har en række fordele for både kroppen og sjælen, og det er uanset om massagen kommer fra en massør eller en massagepistol.

Læs evt. Massagepistol bedst i test 2021

Men hvad er en massagepistol?

En massagepistol er et massageapparat, der normalt er meget kompakt og let, og kan nemt haves med over alt.

En massagepistol er super effektiv, og kan løsne selv de værste muskelspændinger og myoser.

Når du får massage med en massagepistol får du fra 1.800 slag i minuttet og helt op til 3.600 slag i minuttet, hvilket også er hemmeligheden bag den dybdegående og effektiv massage, du får fra massagepistolen.

Hvis du køber en massagepistol, så vil du som minimum få 4 massagehoveder med i prisen, som hver især er specielt designet til at ramme forskellige muskelgrupper.

Udover massage så kan du også bruge massagepistolen til at varme musklerne op før en god træning, og bruges bagefter til at forbedre din krops muskelrestitution.

Du kan anskaffe en massagepistol til en pris fra 800 kr. og op til 1800 kr. og skal ud have en professionel udgave koster den mellem 4.000 kr. og op til 6.000 kr.

5 grunde til at en massagepistol er bedre end traditionel massage

  1. En massagepistol er langt billigere på længere sigt, da du kan købe en fornuftig massagepistol til alt mellem 800 kr. og 1.800 kr. (En traditionel massage koster ca. 400-700 kr. per gang.)
  2. Du kan få massage med jævne mellemrum, da det er væsentlig nemmere, da en massagepistol altid er tilgængelig, og du skal ikke bestille tid.
  3. Giver forbedret muskelrestitution, så dine muskler hurtigere bliver klar til en ny træning
  4. Kan bruges som opvarmning af dine muskler før en hård og intens træning
  5. Forebyg, reducer eller afhjælp smerter med en dybdegående og effektiv massage med op til 3.600 slag i minuttet.
Læs mere

Sundhed

De bedste vitaminer og mineraler for kvindekroppen

Kvinde tager piller

Er du også en kvinde, som går og leder efter de bedste vitaminer og mineraler til netop din krop? Der er nemlig stor forskel på, hvilke vitaminer og mineraler man skal have, når man er mand, og når man er kvinde. Læs med i artiklen her og bliv klogere på, hvilke vitaminer og mineraler, du som kvinde skal investere i. Du kan finde et stort udvalg af vitaminer og mineraler fra Solaray her.

Kalk til knoglerne

Når man begynder at gå i overgangsalderen, skal man gerne have en masse kalk til sine knogler som kvinde, da man i denne alder har nemmere ved at få knogleskørhed og svage knogler. Altså kan det som kvinde være en god ide at investere i nogle gode piller med kalk i, som kan forebygge netop dette. Det kan også være en god ide at forhøje sit indtag af fødevarer med kalk i, i denne periode af ens liv.

D-vitaminer for immunforsvaret

Når man er kvinde, kan det være ekstra godt at indtage lidt ekstra D-vitamin, da det bidrager til at styrke kroppens immunforsvar, kroppens knogler og den generelle funktion af musklerne, som også godt kan blive lidt svagere i overgangsalderen eller generelt bare, når man er kvinde. Så selvom man får masser af D-vitamin fra solens stråler, kan det være smart at tage lidt ekstra i form af en vitaminpille, så du ved, at du er dækket ind hele året rundt.

Til dig som gravid

Vidste du, at man faktisk skal have nogle specifikke vitaminer og mineraler, når man er gravid? Du skal for eksempel have ekstra folsyre i det første trimester, og du skal efter uge 10 gerne have ekstra jern, fordi din krop har så meget mere blod i kroppen, at der ikke altid er nok jern. Som gravid skal man også have mere vitamin D og kalk. Alt dette kan ofte fås i en multivitaminpille lavet specifikt til gravide, men nogle gange kan det også være godt at supplere denne multipille med nogle ekstra vitaminer og mineraler, hvis man ved, at man mangler nogle specifikke ting i ens kost.

Baldrian mod søvnbesvær

Har ud svært ved at sove om natten? Så kan det være, at du skal have en pille med baldrianroden i. Denne rod er nemlig med til at gøre dig mere sløv, så du på den måde kan sove bedre om natten. Det er især godt for kvinder i overgangsalderen, hvor søvnen bliver sværere at få. Samtidig er baldrian god mod uro i kroppen, og derfor kan det være godt, hvis du har lidt mange bekymringer i hverdagen (som kvinder desværre har en tendens til). Midlet kan også være godt inden en stor præsentation på arbejdet, hvor du skal slappe lidt af og være rolig.

Læs mere

Kærlighed

Drømmen for kvinder at få børn?

Kunstig befrugtning

Rigtig mange kvinder drømmer om graviditeten. De drømmer om at være mor for et eller flere børn. De finder det meningsfuldt og enormt vigtigt for deres liv og fremtid. Rigtig mange kvinder drømmer også om kernefamilien. Med en mand eller partner at have børnene med og dele opgaven i at opdrage dem med. Men faktisk, viser det at behovet for børn ofte hos de fleste kvinder er endnu større. Og så er der også de, der føler sig udskammet over ikke at ønske børn.

Biologisk skabt til at få, men også ønske børn?

Men hvorfor det nu. Det siges jo, at vi kvinder for et instinktiv behov for selv at føde og få børn og give omsorg videre helt naturligt og rent biologisk. Men mon dette ikke er en gammel skrøne? Helt bestemt er det sikkert, at flere af os kvinder får lyst til et barn, når vi ser en sød lille én, der sidde på en moders sød og ser så lille, buttet og dejlig ud. Men mon ikke mere at lysten kommer af noget fra vores omverden og samfundet?

Rigtig mange af os har jo kendt nogle små søde børn rigtig godt fra nær familie eller nære venner. Det kan give lysten og trangen. Derudover, er det jo også “in” med de søde børn. Børn bliver på ingen måder gemt væk som i gamle dage, hvor de færreste gad at beskæftige sig med børn. De blev ikke fremhævet som i dag både i virkeligheden, hvor børn nærmest altid får lov at fylde og på de sociale medier – gudskelov for det, og på sociale medier. Det kunne tænkes, at lysten og drømmen derfor er så stor frem for, at der er en biologisk grund.

Det er tabuiseret ikke at ville have børn

Det er nemlig en farlig boldgade at begive sig ud i. Hurtigt kan det få, de kvinder der ikke ønsker sig at få børn til at føle sig forkerte. Og det er de jo på ingen måde. Det er ikke rimeligt. I forvejen føler rigtig mange kvinder, der ikke ønsker børn, at det er en hård ting at fortælle og at de tit oplever, at andre folk ikke forstår dem. De føler, de virkelig skal forsvare sig og at det altid er ubehageligt, når emnet kommer ind på børn.

Lige så føler mange kvinder en sorg over at indse, de skal have hjælp til at få børn. De behøver hjælp eventuelt via insemination. Ønsket hos dem er så stort, og derfor er det hårdt. De har måske altid tænkt, at det kom af sig selv helt naturligt. Spørgsmålet var blot at blive klar nok, blive moden nok, stå et sikkert økonomisk sted og måske finde den rette at dele det med. Når de ting er på plads, er det derfor sårende for nogle ikke på naturligvis at kunne få børn. Det har de set frem tid, så det er træls, det ikke er lige til at få drømmen opfyldt som mange andre. Den tristhed og frustration er sandelig forståelig. Og det skal hverken være tabuiseret ikke at ville have eller kunne få børn!

Læs mere

Sundhed

Nyt middel med dokumenteret virkning på psoriasis

Kvinde med psoriasis

Psoriasis kan virkelig være en plage, ikke bare fordi det kan klø og rødme, men også fordi det kan spænde ben for selvtilliden. Lider du selv af hudsygdommen, ved du nok allerede, at den desværre er kronisk. Men den kan lindres med et nyt middel!  

Der er ikke mange, der bryder sig om at have tør eller rødmende hud. De fleste af os kender nok til at have en smule urenheder her og der, men det er ikke alle, der kender den invaliderende oplevelse af, at det bare er rigtig meget. 

Den kroniske hudsygdom, psoriasis, giver pletter på huden, der rødmer og skaller, og det er til stor gene for mange. Hvis udbruddet er voldsomt, kan det give men på selvtilliden og måske endda selvværdet. 

Den, der ler sidst, ler bedst 

Men før du bliver i rigtig dårligt humør af at læse denne artikel, kan vi glæde dig med, at der findes et supergodt og veldokumenteret middel mod psoriasis, der kan hjælpe dig. Faktisk kan det også hjælpe dig, der oplever andre former for irritationer på huden. 

Og hvad er det så for noget? Jo, mirakelmidlet består faktisk af noget så jordnært som… ler! Til gengæld er der ikke tale om en hvilken som helst slags ler, men en type, der kun findes to enkelte steder i hele verden. Disse to privilegerede steder er Limfjordsøerne, Fur og Mors. Det såkaldte ‘moler’, der findes her, har en ganske naturlig og virkelig god indvirkning på huden. 

Slipper jeg helt af med min psoriasis? 

Åh, det ville være så dejligt, hvis vi bare kunne skrive et stort, rungende ‘JA’. Men sådan forholder det sig desværre ikke, for psoriasis er, som tidligere nævnt, en langvarig og kronisk sygdom. Det er altså noget, du formentlig døjer med resten af livet. 

Men du kan gøre mange ting for at gøre udbruddet mildere og mindre invaliderende. Det viser moleret rigtig gode eksempler på. Det lindrer, mindsker rødme og kløe og gør i det hele taget huden langt mindre irriterende. 

Få selvtilliden tilbage  

Hvis du længe har oplevet at døje med dårlig selvtillid, fordi du har meget psoriasis på mere synlige steder af kroppen, så kan det virkelig gøre en stor forskel at prøve moleret. Selvfølgelig er selvtillid en ting, der kommer indefra, og der findes ikke noget, vi kan smøre på huden, som gør os til supermennesker. 

Men hvis man lider af en høj grad af udslæt, irriteret eller uren hud, er det altså svært hele tiden at holde humøret oppe. Og her er det altså rigtig rart med lidt hjælp fra et produkt, der rent faktisk virker og gør en forskel, der både kan ses og mærkes. Det fortjener du! 

Læs mere

Sundhed

Plej din krop og sjæl med masser af skønne produkter

Smuk og sund kvinde

Her i de kolde og mørke måneder er det ekstra vigtigt at pleje din krop og ikke mindst sjæl. Sørg for, at du smører din hud med en god og nærende creme, som giver din hud fugt. Om vinteren har huden det nemlig med at tørre ud for mange. Læs med her og få tips til, hvad du kan gøre for at styrke din kropspleje i den kolde tid.

Nu hvor det er blevet koldt og mørkt, så er det rigtig godt at have fokus på at pleje sig selv. Det giver nemlig dejligvelvære, men også et bedre humør. Når det er koldt udenfor, så kan din hud sagtens blive mere tør. Vi har samlet et par tips til, hvad du kan gøre for at holde din hud sund – og disse råd gælder ikke kun om vinteren:

  • Brug en mild sæbe, når du bader
  • Gå i brusebad i stedet for karbad
  • Dup dit hår og hud tør
  • Drik rigeligt med vand – gerne 8 glas
  • Få din nattesøvn
  • Spis sundt og varieret
  • Dyrk motion

Hos Luxplus kan du finde en masse skønne produkter, som kan styrke din personlige pleje. Her finder nemlig både skønne dufte, cremer, shampoo, makeup og hårmasker. Her er alt hvad et kvindehjerte begærer af fine produkter.

Plej dig selv

Nogle gange kan det være svært at føle sig tilpas. Det gælder måske under ens menstruation – og måske især også, hvis man får menstruationssmerter. Vi har samlet et par tips til dig, der gerne vil have hjælp til at komme menstruationssmerterne til livs:

  • En varmedunk eller et varmetæppe om maven eller i lænden
  • Motion
  • Yoga
  • Smertestillende piller

Nogle foretrækker at bruge bind, mens andre hellere vil bruge tamponer. Det er en smagssag, hvad man helst vil bruge og hvad der er mest praktisk. Husk at du kan købe bind som almindelige, med vinger, uden vinger, lange eller korte eller ekstra kraftige natbind. Og tamponer kan bruges hvis du skal bade eller motionere.

Når du skal pleje dig selv, så er det vigtigste, at du gør det for at passe på dig selv og tage vare på den krop, som du skal bruge hele dit liv. I princippet er din krop dit hus. På samme måde som du gør din lejlighed ren og passer og plejer din bolig – så skal du også passe og pleje din krop. På den måde øger du din velvære.

Læs mere

Kærlighed

Guide til at stille egne seksuelle behov

Kvinde i undertøj

Hvis du ikke lever i et fast parforhold eller har en fast sexpartner, kan det være nyttigt at vide, hvordan du bedst muligt tilfredsstiller dine seksuelle behov. I denne artikel får du gode råd og tips til, hvordan får stillet sexlysten på egen hånd.

Det er ikke alle, der er klar over det, men sexlegetøj beriger dit sexliv på mange måder – ikke bare under akten, men også bagefter. I denne artikel får du vigtig viden om, hvordan du finder de rigtige produkter, som passer til dig, samt en guide til hvordan du bruger dem.

Sexlegetøj er dog ikke udelukkende beregnet til at tilfredsstille dig selv. Du kan også bruge sexlegetøj til at træne bækkenbunden, omend det primære formål selvfølgelig er seksuel tilfredsstillelse. Det skader dog ikke, at der også følger andre goder med.

Først og fremmest skal du overveje, hvilken form for sexlegetøj du er på udkig efter. Der findes mange forskellige former for sexlegetøj, og der er eksempelvis forskel på, om du ønsker en dildo, vibrator, buttplug eller noget helt fjerde.

Sådan vælger du den rigtige dildo

Når du skal vælge dildo, er det vigtigt, at du vælger en, der har den rigtige størrelse, er fremstillet af det rigtige materiale og har den rigtige form.

Dildoen skal ramme de rigtige steder og føles god at bruge, hvis du skal have det maksimale ud af den.

Du kan samtidig kigge på, om den har de rigtige funktioner – eksempelvis om den passer sammen med en strapon, O-ring, har sugekop eller lignende.

Køb billige strapon dildoer eller lad dig inspirere, hvis du vil have et overblik over dine muligheder.

Samtidig bør du overveje, hvorvidt du ønsker, at den skal vibrere eller ej. Hvis den skal vibrere, skal du vælge, hvilket vibrationsmønster du ønsker, samt om den skal være genopladelig eller bruge batterier.

Sådan vælger du den rigtige vibrator

Før du investerer i en vibrator, skal du overveje, hvad den skal bruges til.

Anvendelsen påvirker eksempelvis vibratorens materiale og form, hvorfor det er vigtigt, at du på forhånd har gjort dig nogle tanker omkring det.

Når du har besluttet dig for, hvad din nye vibrator skal bruges til, skal du finde en, der passer. Der er forskellige faktorer, der har indflydelse på dit valg – blandt andet hvilken størrelse, form og materiale den skal byde på.

Herudover skal du overveje, om du ønsker en støjfri vibrator, samt om den skal være vandtæt eller ej. Alt dette fremgår af produktteksten, når du kigger hos webshops, hvorfor du burde have nemt ved at finde den rigtige.

Læs mere

Børn og unge

Problemer i familien? Prøv familieterapi

Familieproblemer

Brister kommunikation i din familie af og til, opstår der konflikter, som er svære at løse, eller ønsker I blot mere samvær og sammenhold, så kan det være, at I skal overveje familieterapi. Uagtet hvilke udfordringer din familie står overfor, så kan familieterapi nemlig virke gavnligt.

5 ting familieterapi kan gavne din familie med

  • Bedre kommunikation
  • Færre konflikter og håndtering af dem
  • Styrke familien og samværet
  • Håndtering af aggression
  • Reducering af stress

Corona påvirker dagligdagen

Flere familier oplever I øjeblikket at komme under yderligere pres grundet Corona krisen. Dette skyldes, at de normale daglige rutiner og strukturer er opløst, og hele dagligdagen er blevet vendt på hovedet. Mange har ikke længere mulighed for at søge væk, når der er behov for det.

Det kan virke som en stor omvæltning at være nødsaget til at gå op og ned ad hinanden uafbrudt. Som følge af dette kan irritation og konflikter opstå. Det kan derfor være godt at få klargjort, hvordan man skal forholde sig som familie, for at komme igennem denne tid.

Dette kan forekomme i alle familier, selv ellers dynamiske familier, der er vant til at komme godt ud af det med hinanden. Der kan f.eks. opstå søskendefejder, hvor børnene indbyrdes skændes over en længere periode, hvilket kan virke drænende på forældrene og skabe en negativ stemning i hele familien.

Ydermere kan der blive genereret konflikter der typisk ikke plejer at opstå. Små problemer kan nemlig hurtigt blive til store, hvis der ikke gøres noget ved dem i tide. Dertil kan det enkelte familiemedlem ændre adfærd, under en så forandret dagligdag, og det kan være svært for de øvrige familiemedlemmer at tage hensyn til og forstå.

Find redskaberne til at skabe løsninger

Det kan være svært selv at finde ud af, hvordan man mest hensigtsmæssigt skal håndtere de problemer som familien står overfor. Dette kan familieterapi imidlertid hjælpe med, ved brug af effektive metoder. I familieterapi bruges kommunikation som redskab til bedre at kunne identificere problemerne, forstå dem og dermed løse dem.

På den måde bliver din families styrker og svagheder udpeget. I lærer om håndtering af krise og konflikthåndtering, og hvordan I imødekommer hinandens behov, og hvordan I får talt sammen. Det kan nemlig ikke understreges nok, hvor vigtig kommunikationen er mellem de enkelte familiemedlemmer.

Desuden gøres der brug af eksempelvis familie aktiviteter, som blandt andet spil, for at opmuntre til kommunikation og for at styrke familiebåndet. Spil virker nemlig ofte afslappende for børn, og gør dem mere åbne overfor at dele ud af deres tanker og følelser omkring et ellers svært emne.

Derudover vil I få redskaber til at løse konflikter og anvisninger til hvordan I modvirker negative tanker med positive. Det er nemlig vigtigt at vide hvordan konflikter konfronteres konstruktivt, for at få dem løst, og ikke forværret. Gennem disse redskaber finder I dermed løsninger på ellers løse ender og familien kan i kraft af det, blive mere velfungerende og dynamisk.

Mange har svært ved at dele de problemer, som der er i familien med andre, men det kan altså være yderst fordelagtigt at få talt med en tredjepart om de udfordringer, som der er i jeres familie. Ved hjælp af rådgivning fra en professionel og de rigtige redskaber, vil I finde vejen til at gøre op med problemerne. Hvis du ønsker at få mere information om denne funktionelle og velfungerende terapi, så læs mere om familieterapi her.

Læs mere

Livsstil

Sådan bliver du en bedre udgave af dig selv

Mindset

Findes der virkelig en guide til at blive en bedre udgave af sig selv? Svaret er; både ja og nej….

Optimalt set skal du blive den bedste udgave af dig selv – ikke bare en bedre. Det kan dog være både tidskrævende, hårdt og kræve meget tålmodighed at ændre vaner og mindset. Vi vil ikke desto mindre komme med nogle tips til, hvordan du kan styrke både selvtillid, livsglæde, gåpåmod og overskud. Du kan med høj sandsynlighed bruge mange af forslagene, hvis ikke alle.

Svar på følgende; hvad vil du gerne opnå?

Det første du skal foretage dig er at tænke over, hvad du gerne vil opnå. I den anledning kan du med fordel nedskrive nogle konkrete mål, så der allerede fra dag 1 er 100 % klarhed omkring, hvad du arbejder hen imod. Herunder kommer der nogle forslag til, hvilke mål du kan sætte:

  • Jeg ønsker at blive en bedre mor
  • Jeg ønsker at få mere glæde og overskud i hverdagen
  • Jeg ønsker at blive gladere for min krop
  • Jeg ønsker en mere stressfri hverdag

… du kan selv fortsætte listen.

Vi håber, at ovenstående idéer har sat nogle tanker i gang i dit hoved.

Konkrete idéer til at udvikle dig personligt

Personlig udvikling er en svær størrelse. Vi vil alle gerne gøre tingene lidt bedre og være der 10 % mere for hinanden, men hvad skal man gøre for at nå dertil? Dét er det helt store spørgsmål. Vi har desværre ingen mirakelkur, men vi kommer da glædeligt med nogle bud på, hvordan du effektivt kan arbejde med personlig udvikling. Læs med herunder:

  1. Eliminér eller reducér dit forbrug af sociale medier (sociale medier er i høj grad med til at skabe stress, dårlig selvtillid m.v.)
  2. Tal åbent og ærligt om dine bekymringer, udfordringer og følelser (med henblik på at komme tættere på en løsning)
  3. Se positivt på tingene (alting er, hvad man gør det til)
  4. Bevar din tålmodighed og husk, at ting tager tid (især personlig udvikling kan være en tidskrævende affære)
  5. Vær villig til at ændre på vaner
  6. Gør det, du er gladest for (din tid er værdifuld)

At komme i mål med ovenstående – og andre tiltag – kan være sværere end som så. Derfor skal du måske alliere dig med en psykolog og / eller en coach. Du kan også overveje at deltage i forskellige foredrag og kurser om emnet. Kig f.eks. nærmere på Michelle Hviid foredrag, hvor der bliver sat fokus på at finde dig selv og din indre handlekraft. Michelle Hviid er ikke kun foredragsholder, men også forfatter. Du kan med fordel læse nogle af hendes bøger, så du kan varme op til det kommende foredrag med selvsamme person. Book pladser til hendes foredrag og køb hendes bøger online.

Læs mere

Populære indlæg